Select Page

Alhamdulillah, sempena berjaya dapat 200 unit Cuckoo ni. Saya sekarang dah berdaftar sebagai priority dealer emas bersama Public Gold.

TUJUAN ASAL: untuk menyimpan, melabur untuk kenaikan nilai jangka panjang 3 tahun ke atas.

TUJUAN kedua: untuk bersama kawan-kawan & keluarga menyimpan sebahagian wang simpanan dalam bentuk emas sebab untuk long term, insyaAllah harganya pasti akan naik.

Peminat emas sebenar adalah wife saya Nurul ‘Izzah Zaidi, huhu. Dalam gambar ni, ketiga-tiga keping kami dapat dari leader kami Risalizah Manaf. Leader pun rajin share pasal menyimpan emas PG hampir tiap bulan.

Kad merah 1g tu kami beli dulu pada harga sekitar RM160, sekarang dalam RM259.

Dinar emas itu pula beliau belanja kami sebab saya naik jadi Cuckoo NM, kiranya hadiah terakhir sebagai downline. Satu keping asalnya sekitar RM600+ pada masa itu. Sekarang sekitar RM1100.

Jika niat untuk untung jangka pendek, mungkin kurang sesuai untuk menyimpan emas. Untuk jangka pendek, harganya pasti akan naik dan turun. Tapi untuk long term, harganya pasti akan meningkat, insyaAllah.

Terima kasih juga pada abang ipar Afifi Rina Aisyah Rayyan sebab bantu daftar jadi dealer. Big boss pula Ustaz Khairul Anuar Basri 😃

Cara untuk menabung emas. Antaranya:

1. Simpan 1 gram emas setiap bulan
2. Labur untuk diri pasangan dan anak-anak 1 gram seorang setiap bulan
3. Kalau gaji besar, simpan la 5g atau 10g ke atas tiap bulan.

Dengan cara menabung emas ini, kita dapat elakkan 2 perkara:

1. Nafsu membeli benda baru tiap bulan – Sebab hakikatnya bila dah menyimpan kat emas, value tetap ada. Tapi kita akan rasa susah sikit nak berbelanja.
2. Orang datang untuk pinjam duit – Sebab bila duit dah simpan kat emas, secara tak langsung cash dalam akaun menipis tinggal yang perlu jer. Huhu.

Wan Ahmad Fadhil
PG00224909
Priority Dealer
Public Gold

📞 0139916967

____

Kalau berminat nak tanya mengenai emas, atau berminat nak mula buat simpanan emas boleh hubungi saya okay melalui WhatsApp–> wa.me/60139916967

error: Content is protected !!
%d bloggers like this: